Δευτέρα, 27 Ιανουαρίου 2014

Διδασκαλία Ιστορίας Γ΄ Γυμνασίου: μια διαφορετική προσέγγιση

  Δημοσιεύω, έστω και με καθυστέρηση μιας ολόκληρης χρονιάς, μια προσπάθεια για εναλλακτική διδασκαλία της ιστορίας: ανατέθηκε σε μαθήτριες η προετοιμασία ενοτήτων από το σχολικό βιβλίο και κατά την ορισμένη διδακτική ώρα έγινε η παράδοση του μαθήματος. Η εμπειρία αποδείχθηκε πολύ θετική και την καταγράφω ως μια "καλή πρακτική" για το μάθημα. 
  Οι μαθήτριες που συμμετείχαν ανταποκρίθηκαν με επιτυχία: κατέστρωσαν σχέδιο μαθήματος, ετοίμασαν παρουσιάσεις σε power point και απάντησαν σε απορίες των συμμαθητών τους κατά τη διάρκεια της παράδοσης. 
  Μία από τις ομάδες, μάλιστα, είχε ετοιμάσει και διαδραστικό παιχνίδι με αντικείμενο το περιεχόμενο του μαθήματος της ενότητας που μόλις είχε παραδοθεί. Το έπαθλο του παιχνιδιού για τη νικήτρια ομάδα μαθητών ήταν μία σοκολάτα και η ανταπόκριση και συμμετοχή της τάξης ήταν πέραν πάσης προσδοκίας. 
  Και για να αποδώσω τα εύσημα δημοσιεύω τα ονόματα των μαθητριών: ομάδα 1. Τσιντονίδου, Τεμπερεκίδου, ομάδα 2. Βακιρτζή, Αμοιρίδου